Poëzie

Dwaas / Serieus’ is een gedichtenbundel waarin Cees Brandsma vanaf 2001 regelmatig in schreef. Hij noemde het overdenkingen, zowel serieus als dwaas. Hij had er plezier in om iemand op het verkeerde been te zetten door iets dubbelzinnigs te schrijven. Het voordragen van zijn poëzie was op zich al een vrolijke aangelegenheid, omdat hij er zelf zo van genoot en er helemaal in opging. Hij deed dat altijd met veel mimiek en lachte er zelf het hardst om. Tot op het laatst bleef hij zijn gedachten en gedichten opschrijven, misschien ook wel om zijn ziekte een plek te geven. De poëzie van Cees zijn vaak vrolijke, maar ook gekke, dubbelzinnige of diepzinnige teksten zo uit het leven gegrepen of met een diepere betekenis. De poëzie van Cees wordt uitgegeven, met een selectie van de vele honderden gedichtjes die hij schreef. De illustraties in de bundel zijn ook van hem.

Kanker

Leeg is je hoofd