Over Cees Brandsma

Cees Brandsma

Het plan om eerder te stoppen met Kunsthandel/Galerie Cedi te Kampen om meer tijd te hebben voor het uitbrengen van de muziek die Cees maakte, de poëzie die hij schreef en zijn schilderwerk te exposeren, werd ruw doorkruist door het overlijden van Cees.

Cees Brandsma is op 1 september 2010 overleden aan de gevolgen van lymfeklierkanker. Op zijn sterfbed werd met Cees besproken of en wat hiermee te doen. “Gewoon doen, je wordt toch pas beroemd als je dood bent,” was zijn typerende reactie. “Ik vertrouw het jou toe”, zei hij zijn vrouw.

Na zijn overlijden was het Dianne al meteen duidelijk dat zij zich hiervoor zou gaan inzetten en het werk van Cees zou afronden tot een mooi resultaat. Contacten met een studio bevestigden haar dat de muziek van Cees de moeite waard was om er ‘iets mee te doen’. In gedachten kwam van het een het ander, het zou een heel project gaan worden. Maar wat zou dat gaan betekenen en hoe zouden eventuele inkomsten een plek moeten krijgen? Het kwartje viel al snel en het werd duidelijk dat er een koppeling gemaakt zou worden met een goed doel.

Met de opbrengsten uit de nalatenschap van Cees Brandsma gaat de stichting korte periodes van verblijf op Terschelling organiseren en bekostigen voor mensen die een dierbare verloren hebben aan de gevolgen van kanker en behoefte hebben aan rust of voor mensen die tijdens de behandeling van hun naasten met kanker de wens hebben even op adem te komen in het logeerhuis.

HET PROJECT – de creatieve nalatenschap van Cees Brandsma –

Doelstellingen

Muziek:

•  Het samenstellen en uitbrengen van een CD

Kunst:

•  Expositie
  •  Zeefdrukjes laten maken van zijn CD kunstwerkjes

Poëzie:

•  De poëzie van Cees wordt uitgegeven, met een selectie van de vele honderden gedichtjes die hij schreef. De illustraties in de bundel zijn ook van hem.

Hieruit voortvloeiend, het organiseren van culturele bijeenkomsten en exposities op het gebied van kunst, muziek en poëzie.

U kunt hiervan op de hoogte blijven via facebook of bij de pagina activiteiten.