Cees Brandsma maakte muziek, schreef poëzie en schilderde

Cees zijn laatste schilderij

Zo gepassioneerd als Cees was in zijn muziek, zo gedreven was hij ook met schilderen. Toen hij door zijn huwelijk met Dianne in contact kwam met het fenomeen schilderen was hij niet te stuiten. Zelfs zijn gitaar werd daarvoor (tijdelijk) aan de kant gelegd. Enthousiast en onderzoekend ging hij aan het werk, gestimuleerd door zijn schoonvader Ben Haverkamp. Van hem kreeg hij les en, zoals Cees was, alles werd tot op de bodem uitgezocht. Er werd geëxperimenteerd met verschillende materialen, technieken en onderwerpen.

Zijn schilderijen werden al spoedig verkocht bij zijn schoonouders Coby en Ben in hun Kunsthandel ‘De Bel’ aan de Oudestraat in Kampen. Dit bleek ook de aanzet te zijn om van zijn passie zijn beroep te maken. Met name zijn ontwerpen van collages en kleine miniatuurschilderijtjes leidden tot een hele verzameling, met uiteindelijk een nagelaten atelier met schilderwerk uiteenlopend van modern tot klassiek. Cees schilderde zoals hij was, gepassioneerd en met de drijfveer om alles eruit te halen wat in hem zat.

Acryl 1 door Cees Brandsma. Copyright Stichting52Terschelling
Acryl 1 door Cees Brandsma.Copyright Stichting52Terschelling